پیش‌بینی وقوع دما‌های ۴۸ و ۴۹ درجه در خوزستان

پیش‌بینی وقوع دما‌های ۴۸ و ۴۹ درجه در خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

محمد سبزه‌زاری گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اوایل هفته آینده نوسان یک تا دو درجه‌ای دما در سطح استان خوزستان مورد انتظار است، بنابراین وقوع دما‌های ۴۸ و ۴۹ درجه در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز به دلیل جریانات جنوبی، افزایش رطوبت و پدیده شرجی در سواحل شرقی و جنوب شرقی تا بخش‌هایی از مرکز وجود دارد و به تدریج تا بامداد فردا از شدت آن به جز در سواحل شرقی کاسته خواهد شد.

سبزه‌زاری ادامه داد: همچنین بعد از ظهر امروز به سبب بالا بودن ضرایب ناپایداری احتمال رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده در ارتفاعات شرقی و شمال شرقی استان خوزستان دور از انتظار نیست. از فردا تا شنبه سرعت وزش باد‌ها در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی متوسط تا نسبتا شدید و همراه با تندباد‌های لحظه‌ای خواهد بود بنابراین احتمال خیزش گرد و خاک‌های موقتی و محلی نیز وجود دارد. شمال خلیج فارس نیز در این مدت مواج است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با دمای ۴۸.۴ و ایذه با ۲۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۴۷.۸ و ۳۲.۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش‌بینی وقوع دما‌های ۴۸ و ۴۹ درجه در خوزستان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش‌بینی وقوع دما‌های ۴۸ و ۴۹ درجه در خوزستان"، کلیک کنید.