ماندن پروانه در حجم قفس‌ها مشکل است +فیلم

با کاروان عشق؛

ماندن پروانه در حجم قفس‌ها مشکل است +فیلم

بخش‌هایی از سخنرانی حجت‌الاسلام کاشانی در شب پنجم محرم، شب شهادت عبدالله بن حسن (ع) را در این گزارش ببینید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری اسخاج، عزاداری در دهه اول محرم، یکی از فرهنگ‌های ریشه‌دار مردم ایران است. فرهنگی که از کودکی نهال آن در وجود همه ما کاشته شده و تا پایان عمر همراه‌مان است. 

حالا دیگر این یک رسم ثابت است که در ایام محرم (مخصوصاً دهه اول) در خانه‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها کتیبه‌ها و پرچم‌های منقش به نام سیدالشهدا و ائمه اطهار جلوه‌گری می‌کند و شب‌ها نوای عزاداری در سرتاسر ایران طنین‌انداز می‌شود.

به مناسبت فرارسیدن ایام محرم در طول دهه اول، ما نیز دلهامان را به کربلا گره می‌زنیم و در قالب ویدئوهایی کوتاه از سخنرانی‌های خطیبان به نام کشورمان با رویدادهای رخ داده در ۱۰ روز نخست محرم همراه می‌شویم. 

شب چهارم محرم: حجت‌الاسلام حامد کاشانی

 سر می نهد تمام فلک زیر پای او/ دل می برد ز اهل حرم جلوه های او

عبدالله است و ایل و تباری کریم داشت/ با این حساب عالم و آدم گدای او

انگار قاب کوچکی از عکس مجتبی/ هر لحظه می تپد دل زینب برای او

او حس نمی کند که یتیم است و خون جگر/ تا با حسین می گذرد لحظه های او

بالاتر از تمامی افلاک می نشست/ وقتی که بود شانۀ عباس جای او

نیمش حسن و نیمه دیگر حسین بود/ بوی مدینه می رسد از کربلای او

مثل رقیه روح و روان حسین بود/ او همچو عمه دل نگران حسین بود

(مسعود اصلانی)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماندن پروانه در حجم قفس‌ها مشکل است +فیلم" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماندن پروانه در حجم قفس‌ها مشکل است +فیلم"، کلیک کنید.