فراخوان جذب نوآوران، ایده‌پردازان و افراد خلّاق در مرکز رشد دانشگاه آزاد قم

نجفی در گفت‌وگو با اسخاج مطرح کرد؛

فراخوان جذب نوآوران، ایده‌پردازان و افراد خلّاق در مرکز رشد دانشگاه آزاد قم

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم اعلام کرد که مرکز رشد این دانشگاه با انجام فعالیت مؤثر درزمینه فرآیند‌های اطلاع‌رسانی، اعلام فراخوان و جذب نوآوران، ایده‌پردازان و افراد خلّاق به آنان کمک می‌کند تا ایده‌های خود را براساس تخصص‌ به محصول یا خدمت تبدیل کنند.

غلامرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری اسخاج از ارتقای مرکز رشد این واحد دانشگاهی به سطح یک خبر داد و مهم‌ترین فعالیت‌هایی که موجب ارتقای رتبه مرکز رشد واحد قم را برشمرد و اظهار کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قم با انجام فعالیت مؤثر درزمینه فرآیند‌های اطلاع‌رسانی، اعلام فراخوان و جذب نوآوران، ایده‌پردازان و افراد خلّاق به آنان کمک می‌کند تا بتوانند ایده‌های خود را براساس تخصص‌هایی که دارند به محصول یا خدمت تبدیل کنند.

وی افزود: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم پس از اینکه افراد جذب و مطلع شدند از حمایت‌های مرکز رشد در قالب کاربرگ‌های پذیرش، آنان را در جلسه شورای پذیرش مرکز رشد که متشکل از رئیس دانشگاه، معاون پژوهش و فناوری، مدیر مرکز رشد و متخصصان مرتبط از پارک علم و فناوری و دستگاه‌های دیگر حضور دارند ایده‌های افراد داوری می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم افزود: در صورتی که مسئولان دانشگاه آزاد متقاعد شوند که کار جدید و نوآورانه است، پذیرش اولیه انجام و وارد مرحله «پیش رشد یا رشد مقدماتی» می‌شوند و به مدت 6 ماه حمایت‌هایی برای آنان در نظرگرفته می‌شود که بتوانند محصول را خدمت اولیه خودشان را تولید کنند و سپس آن محصول یا خدمت را بعد از ورود به دوره رشد ارتقاء دهند و با ثبت شرکت و تبیین طرح تجاری مراحل رشد و تبدیل شدن به یک شرکت فناور یا دانش‌بنیان را به درستی طی کنند.

نجفی با بیان اینکه در این مسیر مرکز رشد برای افراد دوره‌های مشاوره‌ای و حمایت از فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند در قالب اعطای تسهیلات با نرخ پایین در نظر می‌گیرد و به رشد افراد به این ترتیب کمک می‌کند، افزود: مرکز رشد در مسیر ثبت شرکت، مشاوره‌های حقوقی، کارآفرینی ارائه می‌کند.

فعالیت ۳۰ هسته و شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد قم

وی با تأکید بر اینکه مرکز رشد مشاورانی دارد که می‌توانند افراد با کمک آنها رشد مناسبی داشته باشند، افزود: در حال حاضر ۳۰ هسته واحد فناور و شرکت در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قم در حال فعالیت هستند که توانسته‌اند مراحل رشد را به خوبی بگذرانند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه از دیگر وظائف مرکز رشد که به ارتقاء آن کمک می‌کند برگزاری رویداد‌های فناورانه است، ادامه داد: رویداد‌ها با شناسایی مسائل کشور برنامه‌ریزی می‌شوند و دراین راستا دانشگاه آزاد اسلامی قم رویدادی در زمینه هوشمندسازی کشاورزی با فراخوان فناوران استانی و کشوری برگزار کرد.

نجفی با اشاره به اینکه تاکنون رویداد‌های متعددی دردانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شده است، تبیین کرد: آخرین رویداد برگزار شده در این واحد دانشگاهی رویداد «گیم تایم» بود که به‌منظور تولید بازی‌های رومیزی، بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌های اندرویدی با حضور بیش از یکصد شرکت‌کننده از بین دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان برگزار شد.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری «رویداد شهرسبز» توسط دانشگاه آزاد اسلامی قم خبر داد و افزود: به‌زودی مراحل اجرای «رویداد شهرسبز» انجام و به‌ این ترتیب یکی از ارکان دیگر کسب امتیاز که برگزاری رویدادهاست محقق می‌شود.

به گزارش اسخاج؛ در نامه‌ای خطاب به دانشگاه آزاد اسلامی قم که با امضای مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد مکاتبه شد، آمده است: «درراستای حمایت از مراکز رشد دانشگاه و ارزیابی وضعیت عملکردی آنها در ارزیابی صورت گرفته از مستندات ارسالی در سامانه ارزیابی و سطح بندی، مرکز رشد واحد قم موفق به کسب سطح یک شده است.»

گفت‌وگو از حسین غمخوار سرایدشتی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فراخوان جذب نوآوران، ایده‌پردازان و افراد خلّاق در مرکز رشد دانشگاه آزاد قم" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فراخوان جذب نوآوران، ایده‌پردازان و افراد خلّاق در مرکز رشد دانشگاه آزاد قم"، کلیک کنید.