حج مرکز ظهور ارزش های اسلامی و نشان دادن اقتدار امت اسلام است – خبرگزاری اسخاج | اخبار ایران و جهان

حج مرکز ظهور ارزش های اسلامی و نشان دادن اقتدار امت اسلام است - خبرگزاری اسخاج | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار اسخاج، آیت الله رسول فلاحتی عصر دوشنبه در دیدار با جمعی از مدیران و دست اندرکاران حج و زیارت استان گیلان به مناسبت هفته حج اظهار کرد: حج مرکز ظهور ارزش های اسلامی و نشان دادن اقتدار امت اسلامی است؛ قرآن نیز می فرماید مکه مرکز قیام امت اسلامی است و منظور از این قیام، قیام در مسایل مادی و معنوی است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به ثمرات دیدار مسلمانان با یکدیگر در سفر معنوی حج افزود: مسلمانان در سفر حج با دیدن یکدیگر، درک بیشتری نسبت به برادری در امت اسلام پیدا خواهند کرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به آثار فراوان معنوی و اخلاقی حج تصریح کرد: حج موجب سلامتی جسم، بی نیازی انسان و اتحاد دنیای اسلام می شود و مسلمانان با دیدن یکدیگر، ابهت و اتحاد اسلام را درک می کنند.

امام جمعه رشت ادامه داد: زایرانِ خانه خدا همواره توجه خاصی به حجاج ایرانی دارند زیرا ایرانِ اسلامی سرزمین معنویت هاست.

وی با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن کار فرهنگی در این سفر افزود: برای یک روحانی کاروان، این 30 روز می تواند به اندازه 30 سال کار تبلیغی فرصت ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان ادامه داد: زایران در این سفر مراقبت کنند تا اسیر تبلیغات و ترفندهای رسانه ای جنگ نرم نشوند.

آیت الله فلاحتی با یادآوری مسایلی پیرامون مدیریت بحران در حج خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، کسی هنرمند است که شیوه ها را بلد باشد.

وی در پایان ضمن بیان توصیه هایی به مدیران و دست اندرکاران حج و زیارت گفت: مراقبت از خود را در این سفر معنوی جدی بگیرید و سعی کنید خودتان هم از این سفر معنوی بهره مند شوید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حج مرکز ظهور ارزش های اسلامی و نشان دادن اقتدار امت اسلام است – خبرگزاری اسخاج | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حج مرکز ظهور ارزش های اسلامی و نشان دادن اقتدار امت اسلام است – خبرگزاری اسخاج | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.