گرگ ۴۴هزار ساله با دندان‌های سالم پیدا شد/ عکس

به گزارش خبرگزاری اسخاج، براساس گزارش روزیاتو، این نمونه به آزمایشگاه موزه ماموت دانشگاه فدرال شمال شرقی در یاکوتسک منتقل شده و تحت کالبدشکافی قرار گرفته است. یخ‌های دائمی که زمینی همیشه منجمد حتی در تابستان است، می‌تواند بقایای باستانی را برای هزاران سال حفظ کند.

گرگ مذکور در سال ۲۰۲۱ توسط مردم محلی در عمق حدود ۴۰ متری یخ‌های دائمی در کنار رودخانه تیرختیاخ در منطقه آبی یاکوتیا، سردترین منطقه سیبری روسیه، کشف شد. متخصصان می‌گویند این قدیمی‌ترین گرگ شناخته شده است که تحت چنین کالبدشکافی قرار گرفته و حتی معده آن نیز سالم مانده است.

گرگ ۴۴هزار ساله با دندان‌های سالم پیدا شد/ عکس

دکتر آلبرت پروتوپوپوف، رئیس بخش مطالعات ماموت آکادمی علوم یاکوتیا، می‌گوید: «معده آن بدون آلودگی باقی مانده است. امیدواریم با تجزیه و تحلیل آن، برشی لحظه‌ای از زیست‌بوم دوره پلیستوسن باستان را به دست آوریم. این گرگ یک شکارچی بزرگ و فعال بوده و ما شانس ان را داریم بفهمیم چه می‌خورده است.»

دکتر ماکسیم چپراسوف، رئیس آزمایشگاه موزه ماموت، اظهار داشت که بر اساس فرسودگی دندان‌ها و رشد تاج ساجیتال، می‌توان گفت که این یک گرگ نر بالغ است.

پروفسور آرتمی گونچاروف، رئیس آزمایشگاه ژنومیک و پروتئومیک کاربردی در انستیتو پزشکی تجربی، معتقد است نتایج چنین تحقیقاتی می‌تواند برای زمانه ما هم مفید باشد. او می‌گوید: «ما فهمیده‌ایم که باکتری‌های زنده می‌توانند هزاران سال در بقایای حیوانات فسیلی زنده بمانند. امیدواریم نتایج خوبی به دست آوریم که به ما اجازه دهد بیشتر بفهمیم جوامع میکروبی باستانی چگونه بودند و چه عملکردی داشتند.»

این کشف نه‌تنها اطلاعات ارزشمندی درباره زندگی در عصر یخبندان ارائه می‌دهد، بلکه می‌تواند به پیشرفت‌های پزشکی و زیست‌فناوری نیز کمک کند. محققان امیدوارند میکروارگانیسم‌هایی را پیدا کنند که بتوانند در تولید مواد زیست فعال مفید باشند.

۲۲۷۲۲۷

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گرگ ۴۴هزار ساله با دندان‌های سالم پیدا شد/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گرگ ۴۴هزار ساله با دندان‌های سالم پیدا شد/ عکس"، کلیک کنید.