کاهش 62 درصدی تلفات غرق شدگی در سال 1402/ ورود هلال احمر در طرح سالم سازی دریا

کاهش 62 درصدی تلفات غرق شدگی در سال 1402/ ورود هلال احمر در طرح سالم سازی دریا

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گلستان با اشاره به ورود هلال احمر با تمام توان در طرح سالم سازی دریا، گفت: سال 1402 با همکاری تمامی دستگاه ها میزان تلفات غرق شدگی 62 درصد کاهش یافته است.

به گزارش اسخاج، با حضور رییس سازمان امداد و نجات کشور جلسه هماهنگی طرح ساحلی استان های حاشیه دریای خزر در استان گلستان برگزار شد.

مهندس محمودی در این جلسه اظهار کرد: سازمان امداد و نجات با توجه به طرح های تابستانه و زمستانه جلسات هماهنگی برگزار می کند و در این مرحله گلستان میزبان برنامه است و برای حوادث احتمالی که در پیش است براساس اعلام گزارشات ستاد مدیریت بحران کشور جلسات هماهنگی برگزار می شود.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر از تمام کشور تجهیزات و امکانات لازم را برای طرح استان های ساحل خزر ارسال می کند، گفت: سال گذشته با تاکید دکتر کولیوند، هلال احمر با تمام توان در طرح ساحلی حضور پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با همکاری هلال احمر تمامی دستگاه ها و ورود استانداران تمام ظرفیت بکار گرفته شد، افزود: طرح ساحلی سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 62 درصد کاهش تلفات داشته است و امیدواریم امسال هم با حداقل آسیب، مردم بتوانند از نعمت سواحل و دریاها استفاده کنند.

محمودی گفت: طی 5 سال گذشته بالغ بر 5000 عملیات ساحلی صورت گرفته که بالغ بر 3000 عملیات آن موفق بوده است. عمده ترین تلفات در اوقات غروب و شب که نیروهای امدادی از ساحل خارج شدند و یا در مناطق دور دست خارج از طرح سالم سازی دریا، صورت گرفته است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی خاطرنشان کرد: بسیاری از غرق شدگی ها به دلیل توجه نکردن به تابلوها و هشدار اتفاق می افتد همچنین مسافران استان های دیگر به خاطر آشنا نبودن با شرایط جغرافیایی و محیط دریایی خزر دچار حادثه می شوند.

پایان خبر اسخاج

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش 62 درصدی تلفات غرق شدگی در سال 1402/ ورود هلال احمر در طرح سالم سازی دریا" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش 62 درصدی تلفات غرق شدگی در سال 1402/ ورود هلال احمر در طرح سالم سازی دریا"، کلیک کنید.