پیش بینی رهاسازی بیش از 8 میلیون بچه ماهی در آب های خوزستان در سال جاری

پیش بینی رهاسازی بیش از 8 میلیون بچه ماهی در آب های خوزستان در سال جاری

اسخاج/خوزستان سرپرست معاونت آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 8 میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آب های داخلی استان رهاسازی شود.

امیر اسدی در گفت و گو با اسخاج با اشاره به موضوع رهاسازی ماهی در آب های استان اظهار کرد: استان خوزستان بیش از یک سوم آب های سطحی کشور را در خود جای داده و از 5 رودخانه دایمی (مارون، کارون، زهره، کرخه و دز) و 2 تالاب بزرگ شادگان و هورالعظیم برخوردار است.

وی افزود: در سال های اخیر با توجه به تخریب محیط زیست، کاهش حقابه تالاب ها و نیاز مبرم به بازسازی و بهسازی ذخایر و منابع آبزی در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی، اداره کل شیلات خوزستان سالانه نسبت به رهاسازی بچه ماهیان بومی در منابع آب های داخلی استان اقدام می کند.

اسدی یادآور شد: در سال 1402، 6 میلیون و 35 هزار قطعه ماهیان بومی شامل بنی، برزم، شیربت، عنزه و گطان در منابع آبی استان رهاسازی شد و در سال جاری پیش بینی می شود بیش از 8 میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آب های داخلی استان رهاسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز طی هماهنگی به عمل آمده و به صورت همزمان در 5 استان کشور جشنواره ملی رهاسازی 450 میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو در دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آب های داخلی اجرایی شد و در این راستا در استان خوزستان نیز عملیات رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهیان بومی در ورودی تالاب شادگان واقع در روستای گردشگری عطیش شهرستان کارون انجام شد.

پایان خبر اسخاج

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش بینی رهاسازی بیش از 8 میلیون بچه ماهی در آب های خوزستان در سال جاری" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش بینی رهاسازی بیش از 8 میلیون بچه ماهی در آب های خوزستان در سال جاری"، کلیک کنید.