هشدار قرمز هواشناسی اردبیل؛ باران در راه است

هشدار قرمز هواشناسی اردبیل؛ باران در راه است

آفتاب‌‌نیوز :

مجید کوهی اظهار کرد: با تشدید فعالیت سامانه بارشی و همراهی آن با ناپایداری‌های شدید محلی در اردبیل شاهد بارش در تمام مناطق اردبیل خواهیم بود.

وی زمان شروع این سامانه جوی را عصر چهارشنبه ۶ تیر و زمان پایان آن را صبح پنج شنبه ۷ تیر اعلام و خاطرنشان کرد: نوع مخاطره پیش بینی شده برای این ایام رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و بارش شدید باران گاهی به صورت رگبار توأم با رعد و برق به ویژه در ساعات شب است.

مدیرکل هواشناسی اردبیل از بارش تگرگ در اردبیل خبر داد و بیان کرد: منطقه اثر این بارش نیمه شمالی استان و بخش‌هایی از مشکین شهر خواهد بود.

کوهی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و اصابت صاعقه دور از انتظار نیست، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در این دو روز شاهد لغزندگی و جاری شدن روان آب در جاده‌های مواصلاتی، سقوط سنگ به سطوح جاده‌ها، خسارت به سازه‌های موقتی و خسارت به محصولات کشاورزی باشیم.

وی با توصیه به مردم در اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها از اطلاع رسانی به عشایر محترم به منظور جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها خبر داد و تصریح کرد: انتقال محصولات کشاورزی برداشت شده و ماشین آلات کشاورزی به مکان‌های مسقف، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی به منظور پیشگیری از خسارت، اطلاع رسانی به کشاورزان محترم برای انتقال خودرو‌های شخصی به مکان‌های مطمئن و خارج از مزارع، کشتزار‌ها در راستای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی باید انجام شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری خواستار اجتناب از انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و صعود به ارتفاعات شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار قرمز هواشناسی اردبیل؛ باران در راه است" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار قرمز هواشناسی اردبیل؛ باران در راه است"، کلیک کنید.