میرابیان: نمایندگان ۱۶ ساله شیرجه ایران خوش درخشیدند/ طلسم ورود به المپیک را می‌شکنیم

میرابیان: نمایندگان ۱۶ ساله شیرجه ایران خوش درخشیدند طلسم ورود به المپیک را می‌شکنیم

مربی تیم ملی شیرجه گفت: دو نماینده ۱۶ ساله ما توانستند به مدال اسیایی برسند و مطمئن هستم سهمیه المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس را کسب می‌کنند.

قائم میرابیان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسخاج، درباره کسب مدال‌های انفرادی و تیمی شیرجه ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: خوشبختانه شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های دو ملی‌پوش شیرجه ایران بودیم. در حالی که مسابقات در چین برگزار می‌شود و شیرجه روهای این کشور سابقه کسب مدال‌های خوشرنگ المپیک و جهانی را در کارنامه دارند اما در بخش انفرادی و در تخته یک متر سام واژیر توانست برای نخستین بار در تاریخ شیرجه کشورمان در بخش انفرادی مسابقات قهرمانی آسیا صاحب مدال شود که موفقیتی بسیار بزرگ است. او یاد بزرگانی چون تقی عسگری، حسین اعظمی و منوچهر فصیحی را زنده کرد که در بازی‌های آسیایی ۱۹۵۱ و ۱۹۵۸ برای ایران مدال‌های نقره و برنز به دست آوردند. 

وی ادامه داد: ۱۰ تیم برتر آسیا در مسابقات چین حضور دارند و دو نماینده ۱۶ ساله ما توانستند به موفقیتی مهم برسند. سام واژیر و کیومرث اصلانی در مسابقه شیرجه هماهنگ از تخته ۳ متر موفق شدند تا مدال برنز را به دست آوردند. پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ شهنام نظرپور و مجتبی ولی‌پور در مسابقه شیرجه هماهنگ از سکوی ۱۰ متر برای نخستین بار در تاریخ شیرجه ایران به مدال برنز رسیده بودند. 

مربی تیم ملی شیرجه درباره ادامه مسابقات ملی‌پوشان کشورمان گفت: امروز مسابقه شیرجه هماهنگ از سکوی ۱۰ متر را داریم و فردا هم فینال سکوی ۱۰ متر انفرادی را داریم. ان‌شاءالله که بتوانند آنجا هم موفق به کسب مدال شوند. فراموش نکنیم دو جوان ۱۶ ساله ما به مدال‌های آسیایی رسیدند. سال ۲۰۱۶ شهنام نظرپور و مجتبی ولی‌پور در رده بزرگسالان به مدال رسیدند و این برای اولین بار است که جوانان ما در رده سنی بزرگسالان اعزام شدند. خوشبختانه هر دو شیرجه روی ما بسیار خوش درخشیدند و این نشان از آینده نگری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو دارد. حمایت محسن رضوانی رئیس فدراسیون از جوانگرایی جواب داد و امیدواریم با ادامه این موفقیت‌ها، بتوانیم برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس موفق باشیم. اتفاقی که تا به حال رخ نداده و مطمئن هستم طلسم ورود به المپیک را می‌شکنیم.

میرابیان درباره اینکه احتمال دارد در مسابقات باقیمانده مدال‌های با ارزش‌تر از برنز نصیب نمایندگان شیرجه ایران شود، تصریح: پیش‌بینی آن سخت است. کسب مدال طلا را دور از دسترس می بینم ولی احتمال کسب نقره وجود دارد. چون بالاتر از چین و کره جنوبی بسیار دشوار بوده و نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت‌تری است ولی برای تکرار کسب مدال آمادگی خوبی داریم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "میرابیان: نمایندگان ۱۶ ساله شیرجه ایران خوش درخشیدند/ طلسم ورود به المپیک را می‌شکنیم" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "میرابیان: نمایندگان ۱۶ ساله شیرجه ایران خوش درخشیدند/ طلسم ورود به المپیک را می‌شکنیم"، کلیک کنید.