عراقچی: رفتار رئیس‌جمهور در عراق نمونه‌ای بارز از دیپلماسی عمومی بود

عراقچی: رفتار رئیس‌جمهور در عراق نمونه‌ای بارز از دیپلماسی عمومی بود

وزیر امور خارجه در گفتگوی ویژه خبری به تشریح دستاوردهای اولین سفر رئیس جمهور به عراق پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری اسخاج، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی ویژه خبری گفت: در روابط میان کشورها یکسری ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و سعی میکنند که با دیپلماسی عمومی فضای بهتری را در روابط ایجاد کنند و این کار آسانی نیست که فضای یک کشور را تحت تاثیر قرار دهید که دیپلماسی عمومی است و مجموعه ای از رفتارهای رسانه ای فرهنگی است.

وی افزود: گاهی اوقات شخصیت برخی افراد میتواند این نقش را ایجاد و موج مثبت ایجاد کند، آنچه در سفر عراق افتاد نمونه ای بارز از دیپلماسی عمومی با رفتارهای اقای رئیس جمهور بود؛ روحیه متواضع و خونگرم و تسلط رییس جمهور به زبان کردی فضا را از این رو به آن رو کرد.

عراقچی گفت: این سفر ما در روابط با اربیل چند سال جلو انداخت، وجه دیپلماسی عمومی سفر و ارتباط با افکار عمومی عراق شگفت‌انگیز بود و فراموش نکنیم که این اولین سفر یک رئیس جمهور به اقلیم کردستان و بصره بود و فصل جدیدی در روابط با عراق ایجاد شد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اقدامات اجرا شده توافقنامه امنیتی ایران و عراق اظهار داشت: در هر دو شهر به ما اطمینان داده شد که مابقی اقدامات برای اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق انجام خواهد شد و به ما اطمینان دادند که از خاک عراق علیه ایران استفاده نخواهد شد. 

وی ادامه داد: ما و عراق تصمیم گرفتیم که به سمت تدوین یک سند راهبردی میان دو کشور حرکت کنیم.

در حال تکمیل است 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عراقچی: رفتار رئیس‌جمهور در عراق نمونه‌ای بارز از دیپلماسی عمومی بود" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عراقچی: رفتار رئیس‌جمهور در عراق نمونه‌ای بارز از دیپلماسی عمومی بود"، کلیک کنید.