رگبار و رعد و برق و تگرگ در نقاط مختلف کشور/ گرد و خاک در برخی استان‌ها

رگبار و رعد و برق و تگرگ در نقاط مختلف کشور/ گرد و خاک در برخی استان‌ها

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق و تگرگ در نقاط مختلف کشور و وزش‌ باد شدید موقت و گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با اسخاج اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سه شنبه (امروز) و چهارشنبه(فردا) در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۷ تیر) و جمعه (۸ تیر) در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان بارش خواهیم داشت.

ضیاییان ادامه داد: از بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه تشدید بارش و کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد. شنبه نیز در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش‌بینی می شود. تا روز جمعه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در روز سه‌شنبه پدیده باد و گردوخاک در استان خوزستان دور از انتظار نیست.

وی گفت: از اواخر چهارشنبه و روز پنجشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ تیر) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌هاابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۷ و ۳۷ درجه سانتیگراد و پس فردا (۷ تیر) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت ها ابری و افزایش باد گاهی رگبار و رعد و برق با کمترین و بیشترین دمای ۲۸ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا شهرکرد و اردبیل با کمینه ۱۳ و ۱۱ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۸ و ۴۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

پایان خبر اسخاج

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رگبار و رعد و برق و تگرگ در نقاط مختلف کشور/ گرد و خاک در برخی استان‌ها" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رگبار و رعد و برق و تگرگ در نقاط مختلف کشور/ گرد و خاک در برخی استان‌ها"، کلیک کنید.