حماس: مواضع اسراییل با گفته بایدن همخوانی ندارد

حماس: مواضع اسراییل با گفته بایدن همخوانی ندارد

یکی از رهبران حماس با اشاره به همخوان نبودن موضع گیری رژیم صهیونیستی درباره دستیابی به آتش بس با اظهارات رییس جمهور آمریکا گفت: ما با توافقی که بر آتش بس در غزه موافق هستیم.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری اسخاج، حمدان سه شنبه شب در کنفرانس مطبوعاتی خود در بیروت افزود: ما پیشنهادی را که از میانجی ها دریافت کرده ایم، به برادران قطری اطلاع دادیم و در همان زمان نیز موافقت خود را با آن اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: ما پیشنهاد را از میانجی ها در 5 ماه مه(16 اردیبهشت) دریافت کردیم و در 6 مه(17 اردیبهشت) نیز موافقت خود را با آن اعلام کردیم، اما اسراییل به آن پاسخی نداده است.

حمدان گفت: گفته های اسراییل تامین کننده برقراری یک آتش بس دایمی و عقب نشینی کامل از غزه نیست و این امر با اظهارات رییس جمهور آمریکا همخوانی ندارد.

وی اظهار کرد: اشغالگران فقط یک مرحله را می خواهد که در آن مرحله اسیران خود را بازپس بگیرند و سپس جنگ را از سر بگیرند.

این عضو ارشد حماس گفت: اشغالگران رنگ اسیران خود را نخواهد دید؛ مگر بر اساس یک قرارداد مبادله عادلانه که از طریق آن اسیران ما از آزادی برخوردار خواهند شد.

حمدان اظهارکرد: با قراردادی که شامل برقراری آتش بس دایم و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه و مبادله اسیران نباشد، موافقت نمی کنیم.

وی تاکید کرد: بدون موضع صریح اسراییل مبنی بر آمادگی برای توقف دایمی جنگ و خروج از غزه، توافقی حاصل نخواهد شد.

حمدان افزود: نمی توانیم با توافقی موافقت کنیم که برقراری آتش بس نهایی را تضمین نمی کند

او گفت: منتظر موضع صریح اسراییل در مورد آتش بس دایمی و عقب نشینی از غزه هستیم.

حمدان افزود: اسراییل باید درخصوص موافقت با موضوع آتش بس دایمی و عقب نشینی کامل از غزه به طور روشن پاسخ دهد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی پیشنهادی ارایه نکرد، بلکه به پیشنهاد میانجی گران اعتراض کرده است.

حمدان در بخش دیگری از کنفرانس خود به وضعیت ناگوار اسیران مرد و زن فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و افزایش تعداد آنها از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اشاره کرد و گفت: اسراییل به نقض حقوق، جنایت و اعدام میدانی غیرنظامیان ربوده شده از نوار غزه ادامه می دهد.

حمدان افزود: آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) پیدا شدن 225 پیکر اسیران فلسطینی را که از نوار غزه ربوده شده بودند، تایید کرده است.

وی بیان کرد: از هفتم اکتبر (15 اسخاج 1402)، شمار اسیران فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند، به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است و از آن تاریخ تاکنون 18 اسیر به شهادت رسیده اند.

عضو ارشد جنبش حماس گفت: شمار اسیران فلسطینی از هفتم اکتبر2023 به 9 هزار و 500 اسیر افزایش یافته است و زنان اسیر با انواع شکنجه ها و بدرفتاری ها روبرو هستند.

حمدان اضافه کرد: بیش از 200 کودک فلسطینی که از هفتم اکتبر بازداشت شده اند، همچنان در زندان های رژیم صهیونیستی بسر می برند و با شرایط دشواری دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: نظامیان اشغالگر از هفتم اکتبر بیش از چهار هزار نفر از ساکنان نوار غزه را بازداشت کرده اند.

حمدان در پایان اظهار داشت: خواستار اقدام فوری بین المللی برای متوقف کردن تجاوزها و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی هستیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حماس: مواضع اسراییل با گفته بایدن همخوانی ندارد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حماس: مواضع اسراییل با گفته بایدن همخوانی ندارد"، کلیک کنید.