امدادرسانی به بیش از 3000 هموطن گرفتار در برف گیلان

امدادرسانی به بیش از 3000 هموطن گرفتار در برف گیلان

اسخاج/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: نجاتگران و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر گیلان طی شبانه روز گذشته به بیش از 3000 نفر از هموطنان گرفتار در برف امدادرسانی و خدمات رسانی کردند.

هادی سلیمی امروز، 9 اسفندماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره بارش برف و لغزندگی جاده های گیلان، گفت: در شبانه روز گذشته به 972 دستگاه خودرو در هفت شهرستان درگیر برف در استان خدمت رسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته به بیش از 3000 نفر از هموطنان گرفتار در برف و سرما در جاده های گیلان خدمات رسانی کردیم، افزود: نجاتگران هلال احمر علاوه بر امدادرسانی به این افراد به 25 نفر مسافر که در برف و کولاک گرفتار شده بودند، خدمات رسانی کرده و آنها را در شش منطقه در نظر گرفته شده اسکان دادند.

وی با بیان اینکه در پی بارش برف و کاهش دما در استان، نیروهای امدادی هلال احمر استان شامل 197 پرسنل و نجاتگر در قالب 28 تیم مجهز و با توان 22 خودروی عملیاتی و امدادی ارایه خدمات نمودند، اضافه کرد: تمامی عوامل تلاش می کنند تا به همه نیازهای امدادی استان در کمترین زمان ممکن پاسخ دهند.

سلیمی با اشاره به اینکه بالگرد جمعیت هلال گیلان نیز برای توزیع مواد غذایی در مناطق صعب العبور در فرودگاه رشت مستقر است، خاطرنشان کرد: 28 پایگاه امداد و نجات دارد که در هر پایگاه پنج نیروی امدادی با یک خودروی عملیاتی خدمات رسانی می کند، در کنار یک تیم واکنش سریع در مرکز استان با همین امکانات به عنوان پشتیبان به مردم خدمات لازم را ارایه کردند.

وی 19 عملیات صورت گرفته جمعیت هلال احمر گیلان در شبانه روز گذشته را شامل انتقال چهار نفر به مناطق امن، امدادرسانی به 18 نفر، انتقال هفت مصدوم، توزیع اقلام غذایی از جمله 3250 قرص نان، 1970 واحد آب آشامیدنی یک لیتری، توزیع 60 تخته پتو و سایر اقلام، توزیع 312 قوطی کنسرو لوبیا و تن ماهی و تمهید شش نقطه اسکان اضطراری و شارژ با اقلام زیستی و خوراکی در سطح شهرستان رشت و حومه اعلام و تصریح کرد: کلیه شعب و پایگاه های سطح استان جهت آمادگی و پشتیبانی از شعب درگیر برف تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و تلفن گویای 112 مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر گیلان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است.

پایان خبر اسخاج

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امدادرسانی به بیش از 3000 هموطن گرفتار در برف گیلان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امدادرسانی به بیش از 3000 هموطن گرفتار در برف گیلان"، کلیک کنید.