افزایش 10 درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان – خبرگزاری اسخاج | اخبار ایران و جهان

افزایش 10 درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان - خبرگزاری اسخاج | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار اسخاج، حسینعلی خواجه مظفری صبح شنبه در دیدار با رییس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه گلستان در رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی با رویکرد کاهش زمان رسیدگی توانست رتبه سوم را کسب کند، اظهار کرد: در سال 1402 میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری به 16 روز رسیده است.

وی تعداد دادخواست های واصله در سال 1402 را چهار هزار و 920 دادخواست اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به سال 1401 به میزان هشت درصد کاهش داشته است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به چهار هزار و 501 دادنامه صادر شده در سال گذشته گفت: از این تعداد هزار و 420 فقره به صورت سازشی حل و فصل شده است.

وی یادآور شد: در سال 1402 تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان به تعداد دو هزار 959 نفر بوده که نسبت به سال 1401 به میزان 15 درصد کاهش داشتیم و تنها استانی هستیم که سیر نزولی داشته و بیانگر حفظ و صیانت از شغل و اشتغال شده است.

خواجه مظفری اظهار کرد: در راستای صیانت از نیروی کار و نظارت بر حسن اجرای قانون کار در واحدهای مشمول قانون کار در سال 1402 بازرسان کار به تعداد هفت هزار 539 مورد بازرسی انجام دادند که از این تعداد دو هزار و 881 بازرسی مربوط به کارگاه های پر خطر بوده است که در نتیجه این بازرسی ها و ارایه آموزش ها در سال 1402 منجر به کاهش 31 درصدی حوادث ناشی از کار نسبت به سال 1401 شده است.

وی یادآور شد در سال 1402 توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات اداره کل تعاون و کار در زمینه آموزش عمومی و تخصصی در خصوص حفاظت و بهداشت کار 27 هزار و 176 نفر ساعت آموزش به کارگران و نمایندگان کارفرمایان ارایه شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از افزایش 10 درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی طی سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر 352 تشکل در استان داریم که 77 درصد تشکل کارگر و 23 درصد تشکل کارفرمایی بوده که برای سال جاری افزایش 15 درصدی را پیش بینی می کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش 10 درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان – خبرگزاری اسخاج | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش 10 درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان – خبرگزاری اسخاج | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.